F1 - Osztály vigyázz!
Vége a várakozásnak, hétvégén indul a 68. Forma-1-es szezon. Az idei évtől szélesebb autók, abroncsok, na meg persze gyorsabb kocsik fognak körözgetni a versenypályán. Újak a szabályok, de a pilóták változatlanok. 1994 után először nincs a mezőnyben az aktuális világbajnok Nico Rosberg személyében, valamint az osztálylétszám is csökkent a Manor kiszállásával, de ígyis 10 csapat 20 versenyzője küzd a világbajnoki pontokért 2017-ben. Az osztály létszáma tehát 20 és nem hiányzik senki. Lássuk a névsort!
1.Mercedes
A világbajnok istállónál a legnagyobb változás az, hogy nincs az idei mezőnyben a tavalyi világbajnok Nico Rosberg személyében, ez komoly fejtörést okozott Toto Wolfféknak, akik megtalálták Nico Rosberg utódját, helyettesét a csapatnál. Paddy Lowe távozott ugyan, de helyére James Allison érkezett. A csapatnál természetesen maradt a háromszoros világbajnok, Lewis Hamilton, aki mellé Valtteri Bottast szerződtették a Mercedeshez. A finn karrierje ötödik szezonjában kapta meg élete lehetőségét. Reméljük él vele és láthatjuk akár a dobogó tetején.
Egyértelműen ők a favoritok, mégha a tesztek alapján nem mentek a legjobban. De egy körön brutál gyorsak, de talán kijelenthető nincs akkora Mercedes fölény.
2. Red Bull Racing
A Red Bull Racing a tavalyi év második felében második számú erő lett a Mercedesek mögött. Maradtak a Renault erőforrásnál, a pilótafelállás is változatlan maradt, Daniel Ricciardo és Max Verstappen személyében. A csapat a holtszezonban üzemanyagszállítót váltott, Totalról a McLarentől elcsalt Mobil 1-re váltottak az energiaitalosok. Az új együttműködés részeként a cég Mobil 1 és Esso brandjein keresztül a Red Bull hivatalos üzem- és kenőanyag-partnere lesz majd. A Red Bull Racing idén is a stabilitás híve. Cél rövid távon a futamgyőzelem, hosszútávon pedig a VB. cím.
3. Ferrari
A Ferrari 2015-höz képest tavaly elvesztek és alaposan pofára estek mint a zsíroskenyér. A tesztek alapján jól mentek, de ezekből nem lehet messze lemenő következtetést levonni. James Allison ugyan távozott az olaszoktól, de mint minden évben most is összeszedetten várják a rajtot. A szakemberek és korábbi F1-es versenyzők látnak némi esélyt futamgyőzelemre, de a csapat nem hagyja megtéveszteni magát a Ferrari teszteredményei kapcsán. Megmaradt a Vettel-Raikkönen duó 2017-re is.
4. Force India
A Force India tavaly alapos meglepetést okozott, főleg a szezon második felében, ami az összetett negyedik helyet eredményezte. A tizedik szezonját kezdő Force Indiának Sergio Pérez személyében egy jó, gyors és megbízható pilótájuk biztosan van, akinek a tavaly Belgiumban debütáló francia Esteban Ocon lesz a csapattársa. Esteban Ocon érkezésével két góllövő csatár van a csapatnál. Reméljük az új érában ott folytatják, ahol tavaly abbahagyták, pontokat sőt dobogós helyezést is szereznek majd. Cél a legjobb háromba kerülés, ám a teszteredmények nem tanúskodnak erről, hogy sikerülhetne idén ez, ehhez dobogós helyezések esetleg egy futamgyőzelem szükséges.
5.Williams
Tavaly mégjobban beleszürkültek a középmezőny elejébe. Idén Paddy Lowe lehet és a szabályváltozás lehet megmentőjük? Majd kiderül.Kalandos úton Massa visszatért a kék-fehérekhez, csapattársa a tavalyi Forma-3-as bajnok, a mezőny egyetlen újonca a kanadai Lance Stroll lesz.
6.McLaren
A McLarennél a legnagyobb változás a narancs szín mellet az új csapatfőnök Zak Brown érkezése. Bizakodva várták az új érát, ám a tesztek alapján csak a Sauberrel vehetik fel a versenyt idén. Ismét nehéz évük lehet. A csapatnál Alonso maradt, helyére a tavaly Bahreinben beugró belga Stoffel Vandoorne lesz. A McLaren 21 év után megvált kenőanyagbeszállítójától a Mobil 1-től idéntől a BP és Castrol termékeit fogja használni.
7.Toro-Rosso
A Toro-Rosso egy év Ferraris kiruccanás után ismét visszatér a Renault erőforrásaihoz. Nem csak az erőforrás, hanem a külső is megváltozott, viszont a technikai részleg és a pilótapáros nem változott. Carlos Sainznak, de főképp Daniil Kvjatnak bizonyítania kell.
8.Haas
Gene Haas csapata első évében igen csak jól szerepelt főképp Grosjean révén, akit idén is megtartottak, csapattársa a dán Kevin Magnussen lesz. A tesztek alapján megtett körök tekintetében jól szerepeltek. Kérdéses, hogy a fékhibák idén elkerülik-e a csapatot.
9.Renault
A tavaly visszatért gyári Renault nagy ugrásra készül az új érában, a Renault motor jó lehet idén, de jó pilóták is kellenek.Nico Hülkenberg lehet az, aki beválthatja a Renault reményeit 2017-ben csapattársa Jolyon Palmer lesz. A Renault idei célja az 5. hely lesz.Az idei szezontól a Total helyett a BP Castrol lesz Forma-1-es csapata üzem- és kenőanyagpartnere.
10. Sauber
A Sauber idén jubilál, 25. szezonját kezdi meg a Forma-1-ben. Pilótáiról csak annyit, hogy harmadik idényét kezdi meg a Saubernél a mezőny egyetlen svéd versenyzője Marcus Ericsson, akinek a csapattársa a 2015-ös DTM. Bajnok Pascal Wehrlein lesz. Idén szeretnék elkerülni az utolsó helyet és a középmezőnyben harcolni, ám ez a tavalyi Ferrari erőforrással igen nehéz lesz.
Holnap tehát újra feldübörögnek a V6-osok, beindulnak a körözgetések, kerékcserék, kigyulladnak a piros lámpák azért, hogy egyzer majd kialudjanak. Holnap éjjel kezdődik az első szabadedzés, kora reggel rendezik a másodikat. Szombaton hajnalban lesz a harmadik edzés, majd reggel a főpróba, majd jön a verseny vasárnap reggel. Kitartást, mindjárt itt van! ;)