Győztesek, vesztesek és kérdőjelek a Forma-1 átigazolási piacán
Nagy volt a mozgolódás pilóták és csapatok terén a Forma-1-ben, ugyanis a tíz csapatból nyolc változó pilótafelállással vág neki a majd márciusban rajtoló szezonnak. Csak a Mercedes és a Haas csapata maradt a megszokott párosnál. De többen csapatot váltanak, van aki újoncként érkezik illetve 1 év kihagyást követően is térnek vissza a Forma-1-be. Lássuk kik azok akik győztesen vagy épp vesztesen kerültek ebből ki.
Győztesek
1. Charles Leclerc
Talán a legnagyobb nyertesről beszélünk. Charles Leclerc 2017-ben megnyerte a Forma-2-őt, ami megelőlegezte ülését a Forma-1-ben. Leigazolta a Sauber csapata. Idén bebizonyította, hogy a Forma-1-ben van helye. 39 világbajnoki pontjával és idei legjobb eredményével Bakuban kopogtatott a Ferrari ajtaján. Jövőre pedig az olasz istálló versenyzője. Sebastian Vettellel erős párost fognak alkotni. A monacóinak minden esélye megvan arra, hogy idén nem csak dobogóért, hanem a futamgyőzelemért harcoljon.
2. Kimi Raikkönen
Ugyan a finn távozik a Ferraritól, viszont őt is nyertesnek tekinthetjük. Még további két évig látjuk őt, mégpedig a Sauber csapatánál. Ilyen szempontból nem csak Raikkönen, hanem sokkal inkább a Sauber is zseniálisat húzott. Annó a Saubernél kezdte 2001-ben, most pedig az a mérhetetlen rutin és tapasztalat sokkal inkább kifizetődhet, a svájciaknál ami jó eredményekben is kifejeződhet 2019-ben.
3. George Russell
A Mercedes védencének tehetsége megkérdőjelezhetetlen. Megnyerte 2017-ben a GP3-at, tavaly pedig a Forma-2-őt nyerte meg. Ezzel pedig ő is megérdemelten lépett be a Forma-1-be. Több ízben volt alkalma a Mercedest, vagy a Force Indiát tesztelni. A brit viszont a Williamsznél kezdi meg Forma-1-es bemutatkozását. Több jel utal arra, hogy a Williams a tavalyi gyatra év után idén erősebb lehet. A jobb eredményekre azonban George Russell akár képes is lehet.
4. Pierre Gasly
A francia versenyző tavaly több alkalommal is bizonyított a Toro-Rossóban. Idén pedig a nagycsapatnál mutathatja meg mit is tud valójában Max Verstappen mellet. Ami jó ómen lehet neki, az az, hogy van Honda motoros tapasztalata tavalyról. Idén pedig a Red Bull is Hondára vált. Ha az első versenyeken ugyan még nem, de a szezon folyamán talán tőle is láthatunk 1-2 megvillanást. Főleg akkor, ha az a Honda erőforrás valóban működni fog.
5. Daniil Kvyat
Az oroszt ugyan elkönyvelhetjük nyertesnek és kérdőjelnek is. Erre bizony azért került sor, mert nincs olyan tehetség a pilótaprogramjukban, aki megérett a Forma-1-re. De Kvyat szemszögéből mégis pozitív végkimenetel a visszatérése. Noha annak a csapat kötelékébe kerül, akik nem egyszer tették lapátra. Most talán a Red Bullnál úgy vélik, hogy Kvyat összeszedettebben vághat neki harmadszorra a Toro-Rossós kalandnak. (még mindíg csak 24 éves) Az idő mindent megoldott.
Többen úgy igazoltak át más csapathoz, akikről nem tudhatjuk még azt mire mehetnek egy másik csapatban 2019-ben. Velük kapcsolatban a szezon folyamán jövünk rá, hogy vesztesei, vagy győztesei az átigazolási piacnak.
1. Daniel Ricciardo
Az ausztrál mindenkit meglepve igazolt el a Red Bull Racingtől a Renault csapatához. A Renault motort láttuk, nem éppen a legmegbízhatóbb formáját mutatta. Ricciardo azonban rábólintott a franciák ajánlatára. Viszont nem tudni 2019 és az azt követő évek mit hoznak a Renault számára. A Renault idén sem vár megváltást, ennek ellenére bizakodóan várják mit tud a teljesen új alapokra épített erőforrásuk. Ricciardo bankszámlája azonban ezt a döntést nem bánja.
2. Carlos Sainz
A spanyol versenyző képbe került a Red Bullnál, a Renaultnál, ám végül a McLaren csapott le rá. Az ő helyzete is a Renault motortól függ. A McLarennél mindenki bizakodó. Zak Brownék a középmezőny elejére várják a McLarent, akik főként Carlos Sainzban, de Lando Norrisban is bíznak.
3. Lance Stroll
A kanadai versenyző sorsa tulajdonképpen akkor dőlt el, mikor Lawrence Stroll megvette a Force Indiát. Ezzel eldőlt, hogy apuci vett egy ülést fiának a Forma-1-ben. Kérdés mit tud Lance Stroll a Force Indiában? Stroll egyelőre még megfoghatatlan. Igaz Forma-3-as bajnok, de a Williams gyenge szereplése miatt elég gyatra autóban ült 2 évet, igaz szerzett egy szerencsés kimenetelű dobogót a tavaly. Force Indiás szezonja vízválasztó lehet. Ha Perez hozza a pontokat, de ő nem akkor nem biztos, hogy apja noha a csapat tulajdonosa megszavaz még egy évet neki. Az is elképzelhető, hogy megunja és versenysorozatot válthat a kanadai és 2020-tól az IndyCarban folytatja .
4. Robert Kubica
Az év bejelentése volt, amikor hivatalossá vált a lengyel visszatérése. Robert Kubica 8 és fél év után újra a Forma-1-ben, mégpedig a Williams csapatánál. Ez mind szép és jó, viszont egyet ne felejtsünk el, hogy éles helyzetben nem láttuk még mire képes. Arra, hogy ő mit tud arra nem hogy a tesztekig, Ausztráliáig, a Q1-ig vagy a versenyig várnunk kell, hogy kvázi fél karral mire képes.
Vesztesek
1. Esteban Ocon
A francia két Force Indiás év után kénytelen egy évet kihagyni. Noha 2 vagy akár 3 csapatnál is esélye volt, hogy Forma-1-es üléshez jusson. Idén be kell érnie a Mercedes tartalékversenyzői szerepével. Talán akkor láthatjuk, ha mondjuk Kubica a sérült kezével nem boldogul. 2020 szempontjából azonban több esélye lehet, ha Valtteri Bottas a tavalyi év után idén sem sziporkázik.
2. Stoffel Vandoorne
A belga nagy tehetségként érkezett a Forma-1-be, úgy néz ki mégsem vált be. 2015-ben a GP2-t nyerte meg, majd egy év Super Formula után megérkezett ténylegesen a Forma-1-be. De jóval alulmaradt mindkét évében Fernando Alonsóval szemben. A McLaren elbocsátotta. Esélye viszont lehetett volna a Forma-1-ben maradni akár a Williams, akár a Saubernél. Viszont a Mercedes dobott egy mentőövet. A Formula-E mellett a csapat szimulátoros versenyzője lesz a jövőben. Kérdés, hogy ez mennyire lehet releváns arra, hogy 2020-ban ismét láthatjuk a Forma-1-ben