2018. sze 07.

Hajsza a 2019-es ülésekért

írta: Békés Ádám
Hajsza a 2019-es ülésekért

A nyári szünetben beindult az átigazolási piac a Forma-1-ben, aminek következtében több kérdőjel is eldőlt például a Renaultnál, Red Bull Racingnél és a McLarennél is. De jelenleg még 11 hely nem kelt el hivatalosan. Lássuk hogy állunk! 

skysports-f1-driver-vote_4352285.jpg

1. Mercedes 

Az Ezüstnyilaknál a kérdőjelek még a Német nagydíj hétvégéjén eldőltek, vagyis marad a változatlan pilótafelállás Lewis Hamiltonnal és Valtteri Bottasszal. Bár utóbbi szerződtetésénél voltak kérdések, de a finn kapott még egy esélyt az ezüstnyilaknál. Ezzel pedig már élnie kellene, mivel mögötte várakozik egy Esteban Ocon, vagy épp egy George Russell.

skysports-f1-lewis-hamilton-formula-1_4237956.jpg

2. Ferrari

A Ferrarinál sem dőlt el még minden. Vettel 2020-ig kötelezte el magát még a tavaly, de a csapattárs kiléte itt sem dőlt még el. Két név van a kalapban: Kimi Raikkönen és Charles Leclerc. Ha Raikkönen nem kap még egy évet a Ferraritól, akkor a monacói újonc Charles Leclerc kapja meg talán élete nagy lehetőségét. 

skysports-charles-leclerc-kimi_4344506.jpg

3. Red Bull Racing

A Red Bull idén véget vet a Renault érának és Honda erőforrással mennek tovább. A pilóták kilétére pedig már választ kaptunk. Verstappen tavaly hosszabbított 2020-ig, a nyár folyamán pedig bejelentették Pierre Gaslyt, aki még egy éve sincs, hogy debütált a Forma-1-ben. Idei meggyőző Toro-Rosso-Hondás teljesítménye okán megérdemelten kapta meg a másik Red Bull ülést. Talán a jövő év egyik legerősebb párosa lehet. 

skysports-f1-gossip-max-verstappen_4348815.jpg

4. Force India

A Force India komoly változásokon ment keresztül a nyári szünet alatt. De a lényeg az, hogy a csapat új kezekbe került Lawrence Stroll és üzlettársai vették meg, vagy inkább mentették meg a Force Indiát akik az előző két évben negyedikek lettek a Konstruktőrök bajnokságában. Az, hogy kik lesznek a pilóták nem tudni. Lance Stroll édesapja vette meg a csapatot, így könnyen lehet, hogy fia ha idén nem, de jövőre már rózsaszín overállt ölthet magára. Akkor meg az a kérdés, hogy Esteban Ocon, vagy Sergio Péreztől válnak meg. Mindketten jól teljesítenek, bár mindkét pilóta továbblépne, csak már nincs hová? Sergio Pérez tárgyalásban állt a Haasszal és a McLarennel is, Ocon pedig szintén képbe jött a McLarennél és a Renaultnál. Valószínüleg Pérez marad ezt Szingapúrban jelenthetik be. Ocon számára pedig elfogynak a lehetőségek. És azt se felejtsük, hogy a Force Indiánál is vannak, akik ülésre várhatnak, vagy pályázhatnak. Gondolok itt Nicholas Latifire, Nikta Mazepinre, de George Russellt is ide vehetjük. 

maxresdefault.jpg

5. Renault

A Renault nyáron jelentette be pilótafelállását. Leigazolták Daniel Ricciardot aki mellett Nico Hülkenberggel mehetnek a győzelem felé. Bár jövőre még nem számítanak futamgyőzelemre a franciák, de ezzel a szintén erős párossal sok dobogós helyezést lehet szerezni már 2019-ben. 

ric-hulk-1.jpg

6. Haas

Gene Haas csapata harmadik és egyben legeredményesebb évét teljesíti a Forma-1-ben. Viszont itt is érdekes pilóta piaci helyzet áll. A két pilóta közül egyértelműen Kevin Magnussen az, aki jobban teljesít. Grosjean pedig évközben talált magára. Tehát csak a dán pilóta az, aki talán biztos marad. Viszont Grosjean maradására is van remény. Viszont ha nem maradnak meg ennél a párosnál, akkor Charles Leclerc vagy Antonio Giovinazzi érkezhet. 

2016germanyfriday03.jpg

7. McLaren

A McLaren hétfőn ismertette véglegesen a csapat pilótafelállását. Alonso visszavonul, Vandoorne év végén távozik. Így egy másik spanyollal és egy McLaren védenccel vág neki 2019-nek Zak Brown csapata. Carlos Sainz és Lando Norris lesz a csapat két pilótája. Utóbbi lehet a brit autósport új csillaga. 

799812l-610x390-b-c81cdee4.jpg

8. Toro-Rosso-Honda

A Toro-Rosso csapat üléséért lehet a legélesebb harc. Ugyanis Gasly megy a Red Bullhoz, Brendon Hartley pedig év végén távozhat mivel nem teljesít megfelelően az elvártakhoz. A Toro-Rossónál nem kevesebb mint tíz név kerülhet kalapba kezdve Sebastien Buemitől, Jean-Eric Vergne, Daniil Kvyat, Stoffel Vandoorne, Pascal Wehrlein, Robert Kubica, Sean Gelael, Rafaele Marciellon át egészen a Forma-2-es Nicholas Latifi és Alexander Albonig. Egyszóval kalapból húznak pilótát jövőre a Toro-Rossónál, azon egyszerű oknál fogva, mert a csapat pilótaprogramjában nincs olyan versenyző aki megfelelő licenszpontokkal rendelkezik a Forma-1-hez. 

toro_rosso_str13_new_car_f1_2018_pic_3.jpg

9. Sauber

A Sauber az Alfa Romeo és a Ferrari nagyobb támogatottságának köszönhetően visszakerült a középmezőnybe, amit valljunk be őszintén jó látni. Viszont ezekért az ülésekért is mehet a harc főleg akkor, ha Charles Leclerc továbblép egy másik Ferrari motoros csapathoz. Aki érkezhet az Antonio Giovinazzi, aki idén már többször tesztelte a Saubert. A Ferrari célja az, hogy őt is a Forma-1-be intézzék. Viszont kérdés mi lesz Marcus Ericssonnal. Hozza a pontokat, de Leclerccel nem tudja tartani a lépést. Aki képbe jöhet még: Stoffel Vandoorne, akit menesztett a McLaren és Fred Vasseurral való kapcsolatuk révén menedéket találhat a Forma-1-ben.

antonio-giovinazzi-02.jpg

10. Williams

A Williams csapatánál is sok a kérdőjel. Egy biztos Stroll távozik, mivel az édesapja megvette a Force Indiát. Szirotkin maradása biztosnak mondható félig. Viszont erre a másfél ülésre is sok jelentkező akat. Az orosz vér révén Artem Markelov lehet az egyik esélyes. De a Mercedes motoros támogatottság révén Esteban Ocon, Pascal Wehrlein és George Russell jöhet képbe, de Stoffel Vandoorne és Marcus Ericsson is képbe jöhet. 

93fd8-1527325609-800.jpg

 

Szólj hozzá

Ferrari F1 Red Bull Mercedes Williams McLaren Sauber Renault Toro Rosso Force India Haas F1 2018 Átigazolási piac