2018. már 21.

Osztály vigyázz! Névsorolvasás!

írta: Békés Ádám
Osztály vigyázz! Névsorolvasás!

Vége a várakozásnak, hétvégén indul a 69. Forma-1-es szezon, az osztály létszáma nem változott, továbbra is 10 csapat 20 versenyzője küzd meg a futamgyőzelmekért és a világbajnoki pontokért. 2018 pedig az új és gyorsabb autók mellet rengetek újdonság vár ránk, hiszen a Liberty Mediának köszönhetően.

Lássuk a teljes névsort!

17553726_346685242393626_5172506804338652445_n.jpg

Mercedes

Címvédőként továbbra is ők számítanak az elsőszámú favoritnak annak ellenére, hogy a tavalyi autó továbbfejlesztett változatával vág neki 2018-nak. Motorjuk bivalyerős és megbízható. Több mint 1000 megtett kör áll a nevük mellet a versenyszimulációjuk pedig a tesztek alapján meggyőző. Úgyhogy idén is ott lesznek az élmezőnyben nehéz lenne ellenük fogadni

A pilótapárosról, pedig annyi, hogy a Hamilton-Bottas duóval vágnak neki ennek a szezonnak is csakúgy mint tavaly. Ami pedig még érdekes, hogy mindkét pilótának csak 1-1- évre szól a szerződésük. Hamilton biztosan marad a továbbiakban Bottas pedig a tavalyi év után még egy esélyt érdemel a bizonyításra.

skysports-f1-lewis-hamilton-formula-1_4237956.jpg

Ferrari

A tesztek alapján a Ferrari is jól szerepelt, ám ez nem feltétlen garancia a jó szereplésre. Jól vezethető, gyors, de nem fejlődött annyit, hogy valós kihívója legyen a Mercedesnek. Ennek ellenére ők is ott lehetnek az élmezőnyben, ám a Red Bull közelebb lehet hozzájuk. Abban bízhatnak a Ferrarinál, hogy az idei autót az év folyamán jobban kiismerik, ha nem történik meg oda a hűnáhított bajnoki cím.

Pilótafronton Vettel 2020-ig lesz a csapatnál, viszont Raikkönen könnyen lehet, hogy utolsó évét kezdi meg a Ferrarinál és a Forma-1-ben. 

29473238_2029084870454460_3179115714249719530_n.jpg

Red Bull Racing

A Red Bull Racing az Aston Martinnal együtt készült 2018-ra. A tesztek alapján ők is gyorsak, ám a Renault motor hátránya miatt a lemaradásuk igen nagy a Mercedeshez képest, de a Ferrari dolgát év elején megnehezíthetik.

Megmaradt a Verstappen-Ricciardo páros idénre is, ám csak Verstappen rendelkezik többéves szerződéssel az energiaitalosoknál egészen 2020-ig. 

17458018_1332343803478772_1274240673564345204_n.jpg

Force India

A Force India a sötét lovak közé tartozik, ugyanis a tesztek alatt nem igazán mutatot maradandót mégis a tavalyi évből kiindulva még mindíg a középmezőny királyának tekinthetjük. Melbourne-re konkrétan új autóval vágnak neki 2018-nak. A negyedik hely megtartása lesz a cél idénre is, ám a közvetlen üldözők igen csak megnehezítik a rózsaszínek dolgát.

A Perez-Ocon páros idén is megmaradt. A verseny szabad, de év végén akár mindkét versenyző is eligazolhat, ami komolyabb mozgást eredményezhet a pilótapiacon.

skysports-force-india-vjm-11_4241265.jpg

 Williams

A Williams nem nyújtott kiemelkedőtt a tesztek során, egyedül Paddy Lowe szakértelmében bízhatnak. Az év egyik legnagyobb visszaesője lehet nem, hogy a pontszerzés a Q2-be jutás is megnehezítheti a csapat dolgát. 

A Sirotkin-Stroll páros a legfiatalabb a mezőnyben, ám az első futamokon nem biztos, hogy a pontokért tudnak majd harcolni. 

lance-stroll-sergey-sirotkin-williams_4206943.jpg

Renault 

A Renault ismét egy nagy ugrás küszöbén áll, már ami az előző évi autókhoz képest. Ám a Renault motor hátrány lesz idén is. Egy dologban bízhatnak, a megtett körök számában, amivel a középmezőny elején lehetnek. Ez pedig azt jelenti harcban lehetnek az év végi negyedik helyért és egyelőre jó úton járnak. 

Ami mellettük szólhat még az az, hogy a Hülkenberg-Sainz páros az egyik legerősebb páros lehet az idén.

20180220143903-42df4348.jpg

Toro Rosso

A Toro-Rosso lehet, hogy jó lóra tett arra, hogy Hondára váltott. A megbízhatóság egy dolog, ha a Honda motor teljesítménye nem a legjobb. De a Toro-Rossóból gyári csapat lett, ami több támogatással jár, ami még privát csapatként nemigen lehetett szó róla. Nem lesz egy világverő csapat a Toro-Rosso-Honda, de mindenképp reménykedhetnek. 

Viszont a Pierre Gasly - Brendon Hartley páros majdhogynem ismeretlen, 4-5 futam áll nevük mellet, így szinte újoncként vágnak neki a szezonnak.

dwkohrcwsaaholh_0.jpg

Haas

A Haas harmadik szezonjában talán leteheti névjegyét a Forma-1-ben, legalábbis a tesztek alapján. A téli tesztek pozitív meglepetése volt. A hosszú etapokon lehetnek jók, ami akár világbajnoki pontokban is kifizetődhet rövidtávon, hosszútávon pedig akár egy új ellenfelet is kaphatnak azok, akik az összetett negyedik helyért harcolnak.

A Haas szintén maradt a Grosjean-Magnussen párosnál, az erősebb fél továbbra is Grosjean lehet majd házon belül.

haas.png

McLaren

A McLaren-Renault szintén a sötét lovak egyike lehet idén. De ők tették meg a legkevesebb kört a tesztek alatt 8 napból csak 3 volt zökkenőmentes. De ezen napok alatt jól működött az autó, ami elmarad ugyan az élcsapatokétól de a középmezőny sűrűjében élvezetes csatákban harcolhat majd a világbajnoki pontokért. De sokminden függ majd a megbízhatóságtól.

A McLaren csak a Honda motort cserélte le a Renault-ra, a pilótapáros viszont nem változott. Marad a Fernando Alonso- Stoffel Vandoorne páros a McLarennél.

mclaren.jpg

Sauber

A Sauber az Alfa Romeo támogatásával vág neki 2018-nak. Ez a támogatás gyakorlatilag a nulláról indul a svájciaknak, de a Ferrari támogatásával új alapokon van Peter Sauber csapata. A tesztek alapján a leglassabak voltak, de az év  eleji kavarodást talán ők használhatják ki az első futamokon, ami hozhat pár pontot.

A Saubernél Ericsson maradt, aki mellé a Forma-2 bajnoka Charles LeClerc érkezett. Utóbbira építhet a csapat.

promo343400939.jpg

Hétvégén tehát újra feldübörögnek a V6-osok, beindulnak a körözgetések, kerékcserék, kigyulladnak a piros lámpák azért, hogy egyzer majd kialudjanak. Péntek éjjel kezdődik az első szabadedzés, kora hajnalban rendezik a másodikat. Szombaton hajnalban lesz a harmadik edzés, majd reggel a főpróba, majd jön a verseny vasárnap reggel. Kitartást, mindjárt itt van! ;) 

Szólj hozzá

Ferrari Alfa Romeo Ericsson F1 Red Bull Mercedes Alonso Williams Vettel McLaren Hamilton Grosjean Sauber Raikkönen Renault Sainz Toro Rosso Ricciardo Hülkenberg Force India Bottas Pérez Haas Magnussen Verstappen Stroll Sirotkin F1 2018 Ocon Vandoorne Gasly LeClerc Hartley