Osztály vigyázz! Névsorolvasás!
Vége a várakozásnak, hétvégén indul a 69. Forma-1-es szezon, az osztály létszáma nem változott, továbbra is 10 csapat 20 versenyzője küzd meg a futamgyőzelmekért és a világbajnoki pontokért. 2018 pedig az új és gyorsabb autók mellet rengetek újdonság vár ránk, hiszen a Liberty Mediának köszönhetően.
Lássuk a teljes névsort!
Mercedes
Címvédőként továbbra is ők számítanak az elsőszámú favoritnak annak ellenére, hogy a tavalyi autó továbbfejlesztett változatával vág neki 2018-nak. Motorjuk bivalyerős és megbízható. Több mint 1000 megtett kör áll a nevük mellet a versenyszimulációjuk pedig a tesztek alapján meggyőző. Úgyhogy idén is ott lesznek az élmezőnyben nehéz lenne ellenük fogadni
A pilótapárosról, pedig annyi, hogy a Hamilton-Bottas duóval vágnak neki ennek a szezonnak is csakúgy mint tavaly. Ami pedig még érdekes, hogy mindkét pilótának csak 1-1- évre szól a szerződésük. Hamilton biztosan marad a továbbiakban Bottas pedig a tavalyi év után még egy esélyt érdemel a bizonyításra.
Ferrari
A tesztek alapján a Ferrari is jól szerepelt, ám ez nem feltétlen garancia a jó szereplésre. Jól vezethető, gyors, de nem fejlődött annyit, hogy valós kihívója legyen a Mercedesnek. Ennek ellenére ők is ott lehetnek az élmezőnyben, ám a Red Bull közelebb lehet hozzájuk. Abban bízhatnak a Ferrarinál, hogy az idei autót az év folyamán jobban kiismerik, ha nem történik meg oda a hűnáhított bajnoki cím.
Pilótafronton Vettel 2020-ig lesz a csapatnál, viszont Raikkönen könnyen lehet, hogy utolsó évét kezdi meg a Ferrarinál és a Forma-1-ben.
Red Bull Racing
A Red Bull Racing az Aston Martinnal együtt készült 2018-ra. A tesztek alapján ők is gyorsak, ám a Renault motor hátránya miatt a lemaradásuk igen nagy a Mercedeshez képest, de a Ferrari dolgát év elején megnehezíthetik.
Megmaradt a Verstappen-Ricciardo páros idénre is, ám csak Verstappen rendelkezik többéves szerződéssel az energiaitalosoknál egészen 2020-ig.
Force India
A Force India a sötét lovak közé tartozik, ugyanis a tesztek alatt nem igazán mutatot maradandót mégis a tavalyi évből kiindulva még mindíg a középmezőny királyának tekinthetjük. Melbourne-re konkrétan új autóval vágnak neki 2018-nak. A negyedik hely megtartása lesz a cél idénre is, ám a közvetlen üldözők igen csak megnehezítik a rózsaszínek dolgát.
A Perez-Ocon páros idén is megmaradt. A verseny szabad, de év végén akár mindkét versenyző is eligazolhat, ami komolyabb mozgást eredményezhet a pilótapiacon.
Williams
A Williams nem nyújtott kiemelkedőtt a tesztek során, egyedül Paddy Lowe szakértelmében bízhatnak. Az év egyik legnagyobb visszaesője lehet nem, hogy a pontszerzés a Q2-be jutás is megnehezítheti a csapat dolgát.
A Sirotkin-Stroll páros a legfiatalabb a mezőnyben, ám az első futamokon nem biztos, hogy a pontokért tudnak majd harcolni.
Renault
A Renault ismét egy nagy ugrás küszöbén áll, már ami az előző évi autókhoz képest. Ám a Renault motor hátrány lesz idén is. Egy dologban bízhatnak, a megtett körök számában, amivel a középmezőny elején lehetnek. Ez pedig azt jelenti harcban lehetnek az év végi negyedik helyért és egyelőre jó úton járnak.
Ami mellettük szólhat még az az, hogy a Hülkenberg-Sainz páros az egyik legerősebb páros lehet az idén.
Toro Rosso
A Toro-Rosso lehet, hogy jó lóra tett arra, hogy Hondára váltott. A megbízhatóság egy dolog, ha a Honda motor teljesítménye nem a legjobb. De a Toro-Rossóból gyári csapat lett, ami több támogatással jár, ami még privát csapatként nemigen lehetett szó róla. Nem lesz egy világverő csapat a Toro-Rosso-Honda, de mindenképp reménykedhetnek.
Viszont a Pierre Gasly - Brendon Hartley páros majdhogynem ismeretlen, 4-5 futam áll nevük mellet, így szinte újoncként vágnak neki a szezonnak.
Haas
A Haas harmadik szezonjában talán leteheti névjegyét a Forma-1-ben, legalábbis a tesztek alapján. A téli tesztek pozitív meglepetése volt. A hosszú etapokon lehetnek jók, ami akár világbajnoki pontokban is kifizetődhet rövidtávon, hosszútávon pedig akár egy új ellenfelet is kaphatnak azok, akik az összetett negyedik helyért harcolnak.
A Haas szintén maradt a Grosjean-Magnussen párosnál, az erősebb fél továbbra is Grosjean lehet majd házon belül.
McLaren
A McLaren-Renault szintén a sötét lovak egyike lehet idén. De ők tették meg a legkevesebb kört a tesztek alatt 8 napból csak 3 volt zökkenőmentes. De ezen napok alatt jól működött az autó, ami elmarad ugyan az élcsapatokétól de a középmezőny sűrűjében élvezetes csatákban harcolhat majd a világbajnoki pontokért. De sokminden függ majd a megbízhatóságtól.
A McLaren csak a Honda motort cserélte le a Renault-ra, a pilótapáros viszont nem változott. Marad a Fernando Alonso- Stoffel Vandoorne páros a McLarennél.
Sauber
A Sauber az Alfa Romeo támogatásával vág neki 2018-nak. Ez a támogatás gyakorlatilag a nulláról indul a svájciaknak, de a Ferrari támogatásával új alapokon van Peter Sauber csapata. A tesztek alapján a leglassabak voltak, de az év eleji kavarodást talán ők használhatják ki az első futamokon, ami hozhat pár pontot.
A Saubernél Ericsson maradt, aki mellé a Forma-2 bajnoka Charles LeClerc érkezett. Utóbbira építhet a csapat.
Hétvégén tehát újra feldübörögnek a V6-osok, beindulnak a körözgetések, kerékcserék, kigyulladnak a piros lámpák azért, hogy egyzer majd kialudjanak. Péntek éjjel kezdődik az első szabadedzés, kora hajnalban rendezik a másodikat. Szombaton hajnalban lesz a harmadik edzés, majd reggel a főpróba, majd jön a verseny vasárnap reggel. Kitartást, mindjárt itt van! ;)