Győztesek és vesztesek az átigazolási piacon
Teljes az idei Forma-1-es szezon mezőnye, az idei mezőnyben is találunk olyanokat, akik győztesen jöttek ki a pilótakeringőből, ám egyesek a törekvések ellenére csalódniuk kellet. Lássuk kik a győztesek, illetve a vesztesei a holtszezon pilótakeringőinek.
Győztesek:
Carlos Sainz
Talán a legnagyobb győztese a pilótapiacnak az Carlos Sainz, aki hosszas huzavona után a Renaulthoz került igaz csak kölcsönbe. A spanyol továbbra is a Red Bull támogatottságát élvezi. 3 Toro-Rossós év után új területen próbálhatja ki magát. Már 4 versenyt teljesített a franciáknál, ahol egy 7. Hellyel mutatkozott be. A potenciál megvan benne, idén is bizonyíthat, ráadásul Hülkenberggel együtt az idei év egyik legerősebb párosa lehet.
Brendon Hartley
Brendon Hartley-ról pedig nem gondoltuk volna, hogy lássuk még a Forma-1-ben azok után, hogy 2010-ben megváltak tőle a Red Bull juniorprogramjában. Ám az idő mindent megoldott és Helmut Marko visszahívta aki időközben nem egy Le-Mans győzelmet szerzett. Ő is mindenképp nagy nyertese az átigazolási piac terén mert papíron nem rá gondoltunk. Hogy mire lesz képes a Toro-Rosso-Hondában arra az Ausztrál nagydíjig várnunk kell
Charles LeClerc
Charles LeClerc tulajdonképpen a Forma-2 megnyerésével kopogtatott a Forma-1 ajtaján. Jogos, hogy neki itt a helye és bizonyíthat. A Ferrari támogatásával idén a Sauber csapat színeiben debütálhat és bizonyíthat a Forma-1-ben.
Vesztesek:
Pascal Wehrlein
Wehrlein már a tavaly is rivaldafényben volt Rosberg visszavonulása után, ám hamar kiderült, hogy nem lesz a Mercedes pilótája. Versenyben volt a Williams idei üléséért, ám Sirotkin és a pénz győzött és idénre nem maradt hely a Mercedes által protezsált versenyzőnek. Idénre be kell érnie a Mercedes tartalékversenyzői szerepkörével valamint a DTM és a Formula-E-vel. Ám kérdéses, hogy 2019-ben láthatjuk e?
Daniil Kvyat:
Kvyatot az elmult két évben rendre lefokozta a Red Bull, tavaly év végén pedig menesztették is. Úgy tűnt harcban lesz a Williams szabad üléséért, ám egy másik orosz győzött Szirotkin személyében. Így a Ferrari dobott mentőövet az orosznak, aki a csapat szimulációs fejlesztésében vesz majd részt. Ez is talán egy lehetőség lehet a Forma-1-ben való maradásban, bár ebben nem hiszek.
Robert Kubica:
Kubica tavaly hosszú utat tett meg, előbb a Renault, majd a Williams autóit tesztelhette, úgy tűnt utóbbi lehet a befutó, ám a pénz győzött Szergej Szirotkin személyében, így a lengyel a Williams tartaléklpilótai szerepkörével kellet, hogy megelégedjen. De titkon ő is reménykedhet egy 2019-es visszatérésben.
Antonio Giovinazzi:
Az olasz versenyző tavaly jó kezekben volt, tesztelhette a Ferrari, Sauber és Haas versenyautóit, ám az esélyek időközben szertefoszlottak. A Haas mindkét versenyzőjét megtartotta, a Ferrari pedig hiába próbálta mindkét junior versenyzőjét a Sauberhez igazoltatni, ez viszont Ericsson támogatói miatt nem jött össze. Idén ő is a Ferrari illetve Sauber tartalékversenyzői szerepkörével kell megelégedjen, ám más kategóriák felé is kaccsintgat pl. a Formula-E.