F1 - Osztály vigyázz!
Nőtt a létszám, idén 11 csapat 22 pilótája küzd meg az idei Forma-1-es világbajnokságon, ami a 67. ebben az esztendőben. Új csapat és új pilóták is érkeztek a Száguldó cirkuszba, de van aki egy év kihagyás után tért vissza.
A világbajnok gárda továbbra is ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta, egyértelmű favoritok, nehéz lenne ellenük fogadni. Kevés a gyenge pont, a kérdés az, hogy a jelenlegi tervezési koncepcióval ezek kiküszöbölhetők-e, vagy új irányt kellene venni hozzá. A Mercedes V6-osa már elképesztő termikus hatásfokkal működik, idén már bőven 900 lóerő fölött.A világbajnok alakulat változatlan pilótafelállással vág neki a 2016-os szezonnak. A Hamilton-Rosberg duó hetedik szezonját kezdi meg a Mercedes istállónál.
A Ferrari a tavalyi évben drasztikus fejlődésen ment át.Tavaly nagy volt az ugrás, ám az idei autót jóval később kezdték el fejleszteni, ez még nem feltétlen hátrány.Az olaszok jelentős módosításokat hajtottak végre technikai és esztétikai szempontból. Legszembetűnőbb változás az, hogy a motorborításon és a kocsi oldalán megjelenő, a korábbi időket idéző fehér minta látható.De a csapat rövidebb orkúppal állt elő a tavalyinál, valamint az oldaldoboza is megváltozott. Maurizio Arrivabene fiai ezt a fejlődést akarják folytatni. Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen a csapat két pilótája, reméljük idén megnehezítik a Mercedes dolgát.
A Williams csapata sem változtatott pilótapárosán. Valtteri Bottas és Felipe Massa megmaradt 2016-ra, ám idén ha a harmadik helyet megakarják tartani a gatyát fel kell, hogy kössék, mert a Red-Bull és a Force India is bejelentkezne oda.Ami talán segítségükre lehet, az az, hogy a korábbi McLaren tesztpilóta Gary Paffet segíthet a Williams akár év közbeni fejlesztésében.Ha meg akarják tartani a 3. helyet, idén minden extra lóerőre szükségük lesz.
A Red Bull két pocsék év után egy nyugodt tesztidőszak motivációt adhat az istállónak. Ők sem változtattak a felálláson, a Ricciardo-Kvjat páros maradt 2016-ra is, ám az Aston Martinnal kötött egyezmény jó jel lehet nekik idén.
A Force India a tavalyi év végére feltámadt, bár sokan temették évközben.Idén is nehéz dolguk lehet, de a legstabilabb privát csapat az anyagi nehézségek ellenére. De két fizetős tesztpilótájuk és az 5. hely extra pénzdíja most különösen jókor jött.Rövid távon számolni kell velük, de több dobogót kell szerezni, ha előrébb akarnak lépni. Erre törekszik Nico Hülkenberg és Sergio Pérez, két góllövő csatárja van a csapatnak, kérdés betalálnak e valamely versenyen idén.
A Lotus az uborka szezonban átalakult Renault-vá. Pilótapárosa teljesen új. Egy újoncunk már van Jolyon Palmer személyének, csapattársa az egy év kihagyás után visszatérő Kevin Magnussen lesz. Ha szerencséjük lesz a középmezőnyben harcolhatnak.
A Toro Rosso két év után visszartért alternatív erőforrásához a Ferrarihoz, ám a pilótapáros nem változott. Max Verstappennek és Carlos Sainz Jr-nak bizonyítani kell, mert ha nem bizonyítanak repülnek. Ők jobban kezdhetik a szezont, mint ahol 2015-ben befejezték. Az év első versenyein lesz érdemes figyelni őket.
Harmadik idényét kezdi meg a Forma-1-ben a mezőny egyetlen svéd versenyzője Marcus Ericsson, csapattársa Felipe Nasr lesz, ám hiába a fizetős versenyzők, a csapat komoly hátrányban van már, pedig még el sem kezdődött a szezon. A Sauber az év legnagyobb visszaesője lehet. Nem hogy a pontszerzés, a Q2-be való jutás is megizzaszthatja a svájci gárdát.
A tavalyi pocsék év után a McLaren Honda fejlődést vár el 2016-tól. A világbajnok párosítás megmarad, Jenson Button és Fernando Alonso személyében, ám lehet utolsó szezonjukat fogják majd futni. A tavalyi 9. hely után idén a közémnezőnyben harcolhat jobbik esetben a Toro-Rossokkal. A nagyobb turbó és a végletekig zsugorított fenékrész nem a siker kulcsa, de mindenképp fejlődő státúsban van a Woking-i gárda.
Az uborkaszezonban motorszállítót és versenyzőt váltott a Manor csapat. A Manor Mercedes egy DTM bajnokkal és a Forma-1 első indonéz versenyzőjével vág neki a szezonnak Pascal Wehrlein és Rio Haryanto személyében.Tavalyhoz képest jóval megizmosodott a kiscsapat, amivel talán a középmezőnybe érhetnek.
Harminc év után lesz amerikai csapat a Forma-1-ben. Gene Haas két igen tapasztalt versenyzőt választott a francia Romain Grosjean és a mexikói Esteban Gutiérrez személyében, aki 1 év kihagyás után tér vissza a Forma-1-be. A Haas a Ferraritól kapja a motort, váltót, felfüggesztést, technikai segítséget és szélcsatornát is. A kasztnit pedig a Dallara építi. De még bele kell nőni abba, hogy a Forma-1-ben versenyeznek, nem pedig az IndyCarban. A realitás maximum a pontszerzés lehet.