F1 - Áll a bál a Saubernél is?
A Sauber-Ferrari a legutóbbi Monacói nagydíjon "kicsiben", de ugyanazt mutatta be mint Barcelónában az Ezüstnyilak, aminek következtében mindkét autójuk búcsúzott a csapat pilótái Felipe Nasr és Marcus Ericsson fejmosást kaptak. A Sauber vezetőség természetesen majrézott, holott jóval a pontszerző zónán kivül autózott mindkét pilótájuk.
Monisha Kaltenborn szerint elfogadhatatlan volt az a magatartás amit a két (igen fizetős) pilótájuk művelt, ám ezért a csúnya hibáért a csapat Felipe Nasr-t hibáztatta, ám a csapattárs Ericcson beismerte, hogy szándékosan ment neki csapattársának. Az FIA. is a svéd pilótát okolta azért ami a 48. körben történt, amiért 3 helyes rajtbüntetést visz magával Kanadába. Felipe Nasr pedig bűneit bánva kért bocsánatot a csapattól.
Ám az előzményeket kereshetjük az előző versenyeken is, hiszen Bahreinben és Barcelónában Ericsson többször panaszkodott az előtte haladó Felipe Nasr-re, aki jóval lassabb volt, ám a csapat nem engedte oly könnyen, hogy megelőzze. Barcelónában pedig majdnem kiütötték egymást. Tény, hogy Marcus Ericsson gyorsabbnak érzi magát a Sauberben, ám nem nagyon tud bizonyítani brazil ellenfelével szemben. Mondhatni megakarta váltani a világot a Sauberrel.
Ericsson kissé váratlan lehetőséget kapott azáltal, hogy a 2014-es Caterhames debütálás után idén a középmezőnyhöz tartozó Sauberrel mutathatta meg képességeit. Mégis a legrosszabb pontszerző helyen zárt 2015-ben, még a két bukdácsoló McLaren is megelőzte összetettben.Ellentétben csapattársával, Felipe Nasr 13. helyével újoncként kimelelkedő eredményt ért el. 27-9 arányban legyőzve pontokban. Nasr egy ötödik helyet és többszöri pontszerzést, míg a svéd egy nyolcadik hellyel és néhány 9-10. helyet tudott felmutatni. Tény, hogy a pénz beszél, hiszen rengeteg pénzt hoznak a csapathoz többek közt a Silanna telekommunikációs vállalat által Ericsson és Nasr révén a Banco do Brasil révén. Mégis a csapat anyagi gondokkal küzd, nem hogy a pontok szerzése a szezon befejezése komoly fejtörés a svájciaknak. Tény, a tavalyi brillírozás után a Sauber az év legnagyobb visszaesője.
Ericsson beismerte, míg Nasr megbánta tettét, mégsincs lezárva még az ügy, könnyen lehet, hogy Kanadában újból előjönnek az X-akták, amiket a Monacói nagydíj 48. köre és az azt követő események hoztak. Ami talán súlyosbítja a helyzetet, hogy Nasr és Ericssonn nem a legjobb cimborák, de ezt ki is jelentették. Attól viszont nem kell tartani, hogy valamelyiküket eltanácsolják, mert akkor a csapat konkrétan csődbe megy, ugyanakkor a csapatnak tartalékversenyzői sincsenek.
De kijelenthetjük, hiába 3. éve van a Forma-1-be nincs teljes mértékben keresnivalója a svédnek, hiába van ott az a rengeteg támogatás amit az adott ország kormánya ad és mégsem tudja eredményekre váltani Ericsson esete jó példa (nem Nasr pártját fogom, de erre ezt tudom mondani).Erre Szujó Zoli is kitért a hétvége felvezetésében. Azt kell, hogy mondjam, neki is igaza van! Ericsson pedig nem egy pilótát túrt ki az üléséből: Kovalainent említhetjük, de Sutil, Giedo van der Garde is jó példa erre. De, hogy egy klasszikus mai példával is előáljak, Sergio Perez, fizetős pilóta, mégis hozza a pontszerő helyen való célbaérést, dobogót is fel tudott már mutatni a mexikói.
Tény, egy Alexander Rossinak, de említetjük Stoffel Vandoorne-t, Davide Valsecchit, vagy éppen Raffaele Marciellot, nekik lenne keresnivalójuk a királykategóriában!