A legtürelmesebb világbajnok: első pontoktól az első VB. címig
Végre eljött Nico Rosberg ideje is, aki az előző éveknél jóval összeszedettebben versenyzett és megnyerte első világbajnoki címét. Ezzel ő lett a Forma-1 történetének 33. világbajnoka, Schumacher és Vettel után ő a 3. német világbajnoka a Forma-1-nek, aki pályafutása 206. Forma-1-es nagydíján 31 évesen és 5 hónaposan lett 2016 világbajnoka. Harmincnégy év után pedig odaért édesapja Keke Rosberg mögé!
Nico Rosberg 1985 június 27-én született a németországi Weisbadenben. Igazi autóversenyzőcsaládba született, hiszen apja is kíváló autóversenyző volt. Hat évesen pedig már gokartozott. 2000-ben Gokart Európa bajnoki második lett, 2002-ben pedig a Formula-BMW szériában versenyzett, amit debütáló évében meg is nyert, ezzel egyidőben már Forma-1-es autót is tesztelt, hiszen kipróbálhatta a Williams-BMW versenyautóit. A Forma-BMW után a Forma-3 Euroseries-ben versenyzett, majd jött a Forma-1 kapujában álló GP2, ahol olyan versenyzők ellen mérettette meg magát mint Nelsinho Piquet vagy éppen Heikki Kovalainen.
2005-ben pedig ő lett a GP2 sorozat első bajnoka, ami számára ülést hozott a Forma-1-be, a Williams-Cosworth csapatánál. Mindenki a megváltást remélte tőle, főleg azok után, hogy élete első Forma-1-es futamán parádés versenyzést produkálva pontott szerzett! Ám hiába, a jó kezdést az első években rengeteg technikai hiba és sok futamfeladás követte, ami sok értékes pontba került. Első teljes szezonjában 4 világbajnoki ponttal a 17. lett.
Ettől eltekintve maradt 2007-ben is a Williamsnél, ami már Toyota motorokkal működött. Ez az év jóval gyümölcsözőbb volt a fiatal német számára, hiszen 20 világbajnoki pontjával összetett 9. helyen zárt az összetettben, legjobb eredménye egy negyedik hely volt. 2008-ban már a dobogóért harcolhatott. Melbourne-ben máris a dobogón találhatta magát, ahol Lewis Hamiltonnal ölelkezve köszöntötték egymást.
A 2008-as szezon még egy dobogós helyezést hozott a németnek, amit Szingapúrban szerzett. 2009-re is maradt a Williamsnél, majd jött az igazi lecsó, a Mercedes és Ross Brawn, majd a később bejelentett csapattárs, aki Michael Schumacher volt 3 éven keresztül. A Mercedessel 2010-ben három dobogós helyezést szerző német már a futamgyőzelmet szemelte ki elérendő célúl, ami 2012-ben a Kínai nagydíjon következett be, ahol megszerezve a pole pozíciót rajt-cél győzelmet aratva szerezte meg pályafutása első futamgyőzelmét.
2013-ra pedig Schumacher visszavonulását követően megkapta Lewis Hamiltont, akivel jóbarátok voltak és a gokartos idők óta ismerték egymást. Több emlékezetes csatájuk volt, versenyeztek is, elég a 2013-as Maláj nagydíjra gondolni, vagy a 2014-es Bahreini futamra, de voltak balhék is a kettejük között, 2014 Belgium, vagy az idei Spanyol nagydíjon történt ütközésük.
2014-re a pedig a motorszabály változások miatt a bajnoki címért harcolhatott, ám 2 évig Hamilton mellett volt a szerencse.Tavaly Hamilton sikere után az utolsó 3 futamot magabiztosan nyerte Idén pedig Rosberg összeszedte magát és magabiztosan kezdte az idényt is. Zsinórban 7 győzelem és az első négy futamon szerzett győzelem után 43 pontos előnnyel maradt félbe a menetelés. Hamilton a szezon második felének az elejét uralta és Rosberg előtt végzett a nyári szünet előtt pedig át is vette a vezetést így 19 pontos hátrányban volt a német. Rosberg pedig nem dőlhetett hátra!
Rosberg újbóli menetelése Belgiumban kezdődött és Japánig meg sem állt, igaz kellett hozzá Hamilton motorcseréje és malajziai motorhibája, de ez adta meg a végső löketet arra, hogy elérhetővé legyen számára a világbajnoki cím. 4 futammal a szezon vége előtt annyi előnyre tett szert, hogy elég lett volna, ha dobogón végez. Hamilton hiába húzta be az utolsó 4 futamot, Rosberg mind a négy futamon második lett és elég volt ez ahhoz, hogy ő legyen a világbajnok!
Nico Rosberg a Forma-1 történetének "legtürelmesebb" világbajnoka, ha azt vesszük figyelembe, hogy hány nagydíj kellet ahhoz, hogy ezt megvalósítsa. Rosberg pályafutása 206. futamán lett a Forma-1 világbajnoka, amivel megdöntötte Nigel Mansell rekordját, aki 176 futam után lett világbajnok 1992-ben, viszont ő a 13. szezonjában ért a csúcsra. Így ebben a tekintetben ő a legtürelmesebb világbajnoka a Forma-1-nek!
Lett volna lehetősége korábban is VB. címet, sőt címeket szerezni, hiszen évek óta a legjobb autóban ül!
Nem mintha nem lett volna a legnagyobbak között, de most végképp felkerült a legnagyobbak mellé! Azt gondolom sokévi munkájáért és sok évi "másodhegedűs" műszak után megérdemelten lett a Forma-1 történetének 33. világbajnoka!