Győztesek és vesztesek az átigazolási piacon.
A Forma-1 jelenleg a téli szünetét éli, mégis dübörög az átigazolási piac a fennmaradó helyekért. Elméletileg 3, gyakorlatilag 5 szabad hely van még 2017-re. Egy a Mercedesnél, Egy a Saubernél, a harmadik pedig a Williams, hiszen Bottas esetleges Mercedeshez való igazolásához megürül egy hely a kék-fehéreknél. A fennmaradó két hely a Manornál van, ám a csapat jelenleg csődeljárás alatt van, így csak egy új befektető mentheti meg ismét a tavalyra megizmosodott kiscsapatot.
Győztesek
Valtteri Bottas?
Rosberg visszavonulását követően a finn Valtteri Bottas lehet a legnagyobb nyertese az átigazolási piacnak, egyszerű papírforma alapon, mivel a Williams versenyzője, Mercedes motorokkal versenyez, az utóbbi hetekben pedig több forrás is utalt rá, hogy a Mercedes főhadiszállásán tartózkodik. Hivatalosan még nincs bejelentve, de ha Bottas valóban érkezik a Mercedeshez akkor győzelemért, de akár VB. címért is harcolhat 2017-ben. Arról nem beszélve, hogy jelentős motorkedvezményekkel is járhat a Williams számára ez, ami egy privát csapatnak sokat számíthat.
Esteban Ocon
A fiatal francia versenyző friss Forma-3-as győztesként robbant be a Forma-1 világába. A Mercedes junior programjának része Tesztelte a Lotust, majd a Mercedes egyik DTM-es csapatánál versenyzett, közben pedig a Renault tesztpilótája volt, többszöri lehetőséget is kapott az idei szabadedzéseken. Úgyhogy jó kezekben volt 2016-ban, és jó kezekben is lesz 2017-ben, ugyanis a Force India második számú versenyzője lesz 2017-ben, pedig nem rá mertek fogadni, hiszen Wehrleint helyezték előtérbe. Leginkább a Renault illetve a Manor lett volna ideálisabb csapat az idei évre. Ocon leigazolása motorszempontból is kedvező lehet a Force Indiának is.
Kevin Magnussen
A fiatal dán versenyzőnek igen kalandos téli szünetei voltak legutóbb, ám Maldonado Renault-tól való elbocsátása új esélyt adott neki. Maldonado miután nem tudott fizetni, a Renault őt igazolta le, ami jó választás is volt, hiszen az idén megszerzett pontok nagyrésztét ő gyűjtötte be a franciák számára. Egy Szocsiban szerzett hetedik hely és egy szingapúri tízedik hely volt a belépője annak, hogy felfigyeljen rá Gene Haas, aki leigazolta Romain Grosjeam mellé. 2017-ben ismét bizonyíthat.
Vesztesek
Pascal Wehrlein
Egy DTM bajnoki címmel a zsebében érkezett a Forma-1-be a szintén Mercedes által is protezsált versenyző, akit az év újoncának is választottak idén. Wehrein akár a legnagyobb nyertese is lehetett volna az átigazolási csete-paténak, hiszen elsőre mindenki őt helyezte Rosberg helyére a Mercedeshez. Ám nemrég döntött sorsáról a Mercedes, ami az, hogy nem lesz idén a Mercedes versenyzője. Egyes források szerint megállapodott a Sauberrel. Szóbahozták még a Force Indiával, ám itt is alul maradt. Egyetlen esélye lehet, a Williams, abban az esetben, ha Bottas eligazol, s helyére érkezne Wehrlein. Ennek kicsi a valószínűsége.
Felipe Nasr
Nyáron kulcsszerepet játszott Felipe Nasr, átigazolási téren, ugyanis több csapattal is szóbahozatták. Ott volt a Williams, ahol tartalékpilótai szerepkört töltötte be, valamint a Haas Ferrari és a Force India is. A brazil versenyző Saubertől való távozása borítékolható volt, hiszen Ericsson mellett még egy dudás nem fért meg a svájci csárdában. Mégis ő húzta ki a pácból a Saubert, interlagosi pontszerzése révén. Csakhogy a pletykák a Manorral is szóbahozták, amely csapat most ismét csődeljárás alatt van. Ha úgy vesszük, egy befektetőn múlik a brazil sorsa.
Esteban Gutiérrez
A mexikói egy év tesztpilótai szerepkör után tért vissza a Forma-1-be, miután Gene Haas 2016-ra leigazolta Romain Grosjean mellé, ám idén jóval alulmaradt csapattársával szemben. Így Günther Steiner csapatfőnök elbocsátotta a fiatal mexikóit. Noha a Ferrari továbbra sem engedi el a mexikóit, neki is maradtak opciói 2017-re. A Sauber és a Manor is tárt karokkal fogadná az erős támogatókkal rendelkező mexikóit. Ám a Manor lenne a legvalószínűbb forgatókönyv, de a csődeljárás lehet nem fogja lehetővé tenni neki, hogy 2017-ben láthassuk a rajtrácson. Ám ekkor sem biztos, hogy munkanélküli lesz, hiszen ott van opciónak a Ferrari, ahol továbbra is ellátná a teszt és tartalékpilótai szerepkört. Lehet, hogy leginkább arra a feladatra hivatott a mexikói is mint amire Luca Badoer, vagy Marc Gené volt szintén az olaszoknál.
Az átigazolási piac további alakulása tehát nagyban függ attól, ki lesz Hamilton csapattársa a Mercedesnél, illetve hogyan alakul a csődeljárás a Manor istállónál. Ha ezek ügyének végére pont kerül okosabbak leszünk.