2016. feb 03.

‪‎F1‬ - Az első fecske a Renault RS16

írta: Békés Ádám
‪‎F1‬ - Az első fecske a Renault RS16

Bemutatták az idei első Forma-1-es autót, ami a Renault RS16-ra hallgat. A Renault 2010 után újra gyári csapatként tér vissza a Forma-1-be amit két korábbi F1-es versenyző fia fog idén vezetni az újonc Jolyon Palmer és az egy év után a McLarentől menesztett Kevin Magnussen. 

12647220_956905431056938_2256419709716943962_n.jpg

Egyelőre átmeneti fekete és enyhén sárgás festéssel mutatkozott be az idei első F1-es autó. A név változtatása is megtörtént a Lotus F1 csapatáról Renault Sport Racingre keresztelték át. A csapat azonban kettős központú lesz. Az kasztnit Enstone-ban fejlesztik, az idei Renault motort pedig a franciaországi Viry-Chatillon-ban.

Véglegessé vált a pilótapáros is illetve a tartalékversenyző nevére is fény derült. A tavalyi tesztpilóta Jolyon Palmer lesz a csapat első számú versenyzője, aki a 30-as rajtszámot választotta, csapattársa az a Kevin Magnussen lesz, aki a McLaren csapat pilótája, majd tesztpilótája volt. Ő a 20-as rajtszámmal fog versenyezni.A tartalékpilóta Esteban Ocon lesz.

12592656_932585286838407_3188356530052215724_n.jpg

A visszatérő gyári alakulat vezetői ugyanakkor párizsi bemutatójukon kiemelték, új struktúrájuk és projektjük stabil alapokon nyugszik.Céljuk, hogy visszatérjenek a győzelem útjára. A csapat struktúrája is megváltozott. Ám a Renault szerint a siker eléréséhez idő kell.Hosszú lesz az a folyamat amit a Renault gyári F1-es csapata újra elkezd.A Renault szerint a sikerré váláshoz minimum 3 év kell. Az idei elsődleges cél a Q3-ba való bejutás és a rendszeres pontszerzés a versenyeken.

A Renault F1-es története harmadik gyári korszakának vág neki. A franciák az 1977-es Brit Nagydíjon mutatkoztak be a királykategóriában, a turbótechnológia úttörőjeként.Ám az áttörést aztán az 1979-es dijoni Francia Nagydíj hozta meg, ahol Jean-Pierre Jabouille a pole-ból aratta a gyár első győzelmét, mely egyben az első turbómotoros siker is volt az F1-ben.

A 80-as évek elején a csapat húzóembere Alain Prost lett, aki 1983-ban karnyújtásnyira volt a bajnoki címtől. Végül – főként megbízhatatlanságuk miatt – két ponttal elbukta a csatát brabhames Nelson Piquet-vel szemben, aki így a rivális BMW-t tette az F1 első turbómotoros bajnokává. Prost év végén távozott – és vele együtt a sikerek is. A Renault a következő két szezont csak végigszenvedte, majd 1985-ben megvált gyári csapatától, s puszta motorbeszállítóként maradt az F1-ben.

A második gyári korszakig egészen 2001 végéig kellett várni. A Renault a 90-es évek legsikeresebb motorgyártójaként 1997 végén előbb kihátrált a száguldó cirkuszból, majd a Benetton előző évi felvásárlásával 2002-től újra saját néven indított csapatot. Többévnyi építkezés után 2005-ben Fernando Alonsóval felértek a csúcsra, majd 2006-ban megvédték címűket. A spanyol 2007-es távozása újabb hanyatlást hozott, majd miután beköszöntött az autóipart is sújtó gazdasági válság, a gyártó 2009 végén eladta enstone-i gárdáját Gerard Lopeznek. 2010-ben még Renault néven futottak, aztán Lotussá alakultak át. Most ismét visszacserélhetik a logókat.

A Renault csapat mérlege a Forma-1-ben: 300 verseny, 51 Pole-Pozíció, 35 győzelem, 100 dobogós helyezés. Valamint két egyéni és két konstruktőri bajnoki cím 2005-ből és 2006-ban.

 

Szólj hozzá

Forma-1 Renault F1 2016