2016. feb 22.

F1 - Elkezdődött

írta: Békés Ádám
F1 - Elkezdődött

Ma reggel 27 nappal az idénnyitó futam előtt megkezdődött a 2016-os F1-es tesztszezon. A legtöbb autó már ma pályára gurult, azonban túl sok érdemi információra nem derülhet fény, hiszen az idei 2x4 napos tesztidőszak minden eddiginél rövidebb. Csupán azt lehet levonni, hogy hol tartanak a csapatok.

12742273_10208730189041029_6612656984184569449_n_1.jpg

 1. Mercedes

Továbbra is ott folytatják, ahol tavaly abbahagyták, egyértelmű favoritok, nehéz lenne ellenük fogadni. Kevés a gyenge pont, a kérdés az, hogy a jelenlegi tervezési koncepcióval ezek kiküszöbölhetők-e, vagy új irányt kellene venni hozzá. A Mercedes V6-osa már elképesztő termikus hatásfokkal működik, idén már bőven 900 lóerő fölött.Nagyobb turbót is raktak az idei V6-osra, valamint továbbra is csak ők használnak a hengersor két végére száműzött, szétválasztott turbina-kompresszor elrendezést.

10400255_222587301423843_7504849654632940395_n.jpg

 2. Ferrari

Tavaly nagy volt az ugrás, ám az idei autót jóval később kezdték el fejleszteni, ez még nem feltétlen hátrány.Az olaszok jelentős módosításokat hajtottak végre technikai és esztétikai szempontból. Legszembetűnőbb változás az, hogy a motorborításon és a kocsi oldalán megjelenő, a korábbi időket idéző fehér minta látható.De a csapat rövidebb orkúppal állt elő a tavalyinál, valamint az oldaldoboza is megváltozott. Új hagyományos nyomórudas felfüggesztést használnak már, ami megkönnyítheti elsősorban a mérnökök dolgát, az autó beállítása terén, nekik nagyobb mozgásteret, a versenyzőknek pedig nagyobb stabilitást ad majd. Motorikus szempontból az MGU-H hatékonyabb működtetése a kulcskérdés számukra, hiszen ez az egyetlen eleme a rendszernek, aminek a mértékét a szabályok nem korlátozzák egy körön belül, tehát ideális esetben állandó 160 lóerő plusszal autózhat, aki meg tudja oldani. A hírek szerint a Ferrari is 900 lóerő fölött kezdik a szezont.

12729172_942281752535427_4626339079539348952_n.jpg

 3. Williams

2014-hez képest tavaly elvesztek.Az FW38-cal megpróbálják kiküszöbölni az alacsony tempós tapadáshiányukat. Ami talán segítségükre lehet, az az, hogy a korábbi McLaren tesztpilóta Gary Paffet segíthet a Williams akár év közbeni fejlesztésében.Ha meg akarják tartani a 3. helyet, idén minden extra lóerőre szükségük lesz.

12742546_968463893244272_3676920553034960885_n.jpg

 4. Red Bull

Két pocsék év után egy nyugodt tesztidőszak motivációt adhat az istállónak. Az Infinity távozásával alaposan megváltozott a csapat költségvetése. Az RB12 fejlesztési alapokat ismét Newey rakta le, de nem ő kelti életre, jelen állás szerint a Red Bull az egyetlen privát csapat, aki képes lépést tartani a Mercedes/Ferrari párossal.

12742403_968457163244945_670602453456594991_n.jpg

 5. Force India

Tavaly a szezon vége felé feltámadt az indiai kiscsapat a nagycsapatok bajszát megperdítve ezzel, de idén is nehéz dolguk lehet, de a legstabilabb privát csapat az anyagi nehézségek ellenére. De két fizetős tesztpilótájuk és az 5. hely extra pénzdíja most különösen jókor jött.Rövid távon számolni kell velük a kérdés inkább az, hogy mennyire lesznek óvatos duhajok a VJM09 fejlesztésére szánt pénzek kontra biztos túlélés tekintetében.

12742630_968431273247534_2568063055394218013_n.jpg

 6. Renault

A Lotus utolsó órában történő átvétel miatt már most hátrányban vannak, számukra az idei év átmeneti lesz. Egyértelmű késésben vannak, és hiába az ismert arcok és a saját csapatkultúra, ezzel a szintű újjáépítéssel ez az év teljesen a kukába kerülhet. Ha szerencséjük lesz akkor a középmezőnyben harcolhatnak.

12662676_968437499913578_795763330627421719_n.jpg

 7. Toro Rosso

Két év szünet után ismét az olaszok erőforrását használják.A késői ferraris szerződés miatt az STR11 koncepciója teljes áttervezésre szorult, ám legalább annak tavaly év végi, utolsó fejlesztési lépcsős V6-osát kapják, ami akár 80 lóerő pluszt is jelenthetne a tavalyi Renault-hoz képest. Viszont van nekik egy James Key-ük, aki a legnagyobb koponya a boxutcában.Így ha az apró részletek tekintetében is előrébb tudnak lépni, akkor mégiscsak jobban kezdhetik a szezont, mint ahol 2015-ben befejezték. Az év első versenyein lesz érdemes figyelni őket.

10464352_968451413245520_4150938469360824554_n.jpg

 8. Sauber 

Az év egyik legnagyobb visszaesője lehet. A svájci kiscsapat teljes mértékben csak a második tesztre lesz kész, vagyis összesen 4 tesztnap után állnak majd rajthoz Ausztráliában egy ismeretlen C35-össel. Nem hogy a pontszerzés, a Q2-be való bejutás is komoly kihívás elé néz a svájciaknak.

12744763_968484829908845_3598571721495659408_n.jpg

 9. McLaren

A McLaren Honda valamivel nagyobb turbóval és a végletekig zsugorított fenékrésszel rukkoltak elő de nem ezen múlik majd a siker.Tavaly csúnyán mellétrafáltak, idén van még egy dobásuk, hogy a Forma-1-ben igen is megállják a helyüket.Az évet is maximum a középmezőnyben töltheti a Force Indiákkal, Toro Rossokkal. 

12744468_968453059912022_4419884089409496792_n.jpg

 10. Manor 

A Manornál tavaly év végén és az év elején jöttek-mentek az emberek. De többek közt az egykori mclarenes Dave Ryant, és Pat Fry-t ide csábították. Előny lehet a Mercedes erőforrás, a Petronas üzemanyag és a Mercedes szélcsatornájának használata. Tavalyhoz képest jóval megizmosodott a kiscsapat, amivel talán a középmezőnybe érhetnek.

12717414_968478769909451_1097197845159067699_n.jpg

 11. Haas 

Az első amerikai csapat harminc év után, akik a Ferraritól kapják a motort, váltót, felfüggesztést, technikai segítséget és szélcsatornát is. A kasztnit pedig a Dallara építi. A csapathoz szerződtetett emberkék jól jöhetnek az új csapatnak: Rob Taylor,  Dave O’Neill és Ayao Komatsu. Komolyan veszik a dolgot, látszik abban is, hogy két igen tapasztalt versenyzőjük lesz Grosjean és Gutiérrez személyében. Viszont a csapatnak még bele kell szokni, hogy a Forma-1-ben vannak.A realitás maximum a pontszerzés lehet.

12743971_941821159248153_5860073683461062421_n.jpg

 

Szólj hozzá

Ferrari Forma-1 Red Bull Mercedes Williams McLaren Sauber Renault Toro Rosso Force India Haas F1 2016 Manor